Ashikas forum Forum Index Ashikas forum
Välkommen till Ashikas diskussionsforum!
RegisterSearchFAQMemberlistUsergroupsLog in
Problem med hemsidan?

Reply to topic    Ashikas forum Forum Index » Problem View previous topic
View next topic
Problem med hemsidan?
Author Message
Kristian
Site Admin

Post Problem med hemsidan? Reply with quote
Har du något problem med hemsidan? Är det något som inte fungerar? Kommer du inte åt de sidor du tycker att du borde? Finns det trasiga länkar på sidan? Står det några dumheter någonstans på hemsidan? Vi vill gärna veta!

Rapportera allt som ni inte tycker funkar med hemsidan här.

Sun, 18/02 2007 - 14:16 View user's profile Send private message Visit poster's website
BraveBraveSirEmma
Site Admin

Post Reply with quote
Hej! Det kanske bara jag som råkar vara urbota dum, men jag lyckas inte logga in på hemsidan längre. Ytterst förvirrande. Vad ska jag göra? Laughing

Emma
Sat, 09/06 2007 - 21:13 View user's profile Send private message
hannapanna
Praktiskt taget bofast

Post Reply with quote
Hmmm, jag kan logga in och jag kan se din användare som vanligt. Vi får se vad får IT-guru Kristian har att säga om problemet.

Sat, 09/06 2007 - 21:31 View user's profile Send private message
Kristian
Site Admin

Post Reply with quote
Skicka mig ett mail (kristian@ashika.info) eller PM (på forumet) och beskriv vad som händer och vilka felmeddelanden du får etc, så skall jag se va jag kan åstadkomma.

Sat, 09/06 2007 - 23:22 View user's profile Send private message Visit poster's website
Elenaria
Praktiskt taget bofast

Post Reply with quote
Ptja. Jag kan fortfarande inte läsa mina personliga texter. Gruppen ser jag, och jag kan se vilka texter som finns, men läsa dem får jag inte :3

"Those who cling to life die
those who defy death live." /Uesugi Kenshin
Sun, 17/06 2007 - 19:49 View user's profile Send private message Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number
Erik
Arrangör

Post Reply with quote
Gäller detta alla personliga texter? Även stämningstexter och grupptexter? Tala gärna om för IT-guru Kristian exakt vilket felmeddelande du får.

I fall problemet kvarstår så skall jag posta alla dessa texter på din del på forumet. Kanzumes texter finns ju redan där i senaste upplagan.
Mon, 18/06 2007 - 13:31 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Elenaria
Praktiskt taget bofast

Post Reply with quote
Det gäller de två texter som är personliga - det enda som står är att jag inte har behörighet att läsa dem. De tre stämingstexterna kommer jag däremot åt.

"Those who cling to life die
those who defy death live." /Uesugi Kenshin
Mon, 18/06 2007 - 15:16 View user's profile Send private message Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number
Madlen
Aktiv

Post Reply with quote
Elenaria wrote:
Det gäller de två texter som är personliga - det enda som står är att jag inte har behörighet att läsa dem. De tre stämingstexterna kommer jag däremot åt.

Jag har samma problem.

Mon, 18/06 2007 - 19:04 View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
LouiseB
Aktiv

Post Reply with quote
Läste om att ni inte testat hemsidan fullut i Opera, så jag tänkte komma med lite små fel eller buggar med den webläsaren.

Alla länkar under "Burakumin" är döda för mig
Code:
Server Error in '/' Application.
Parser Error
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: The file '/Hemligt/Burakumin/Ashika.aspx.vb' does not exist.

Source Error:

Line 1:  <Page>
Line 3:  <asp>

Source File: /Hemligt/Burakumin/Ashika.aspx    Line: 1

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.832; ASP.NET Version:2.0.50727.832
är mitt felmeddelande när jag försöker komma åt "Mer om Ashika"
Code:
Server Error in '/' Application.
The resource cannot be found.
Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.  Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.

Requested URL: /Hemligt/Burakumin/Tro.aspx

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.832; ASP.NET Version:2.0.50727.832
är det felmeddelandet jag får upp när jag försöker komma åt både "Tro och föreställningsvärld" samt "Att spela Buraumi".

Sen när jag försöker komma åt "Kläder" så dras alla text ut i närmast oändlighet, vilket gör det väldigt svårt, nästan omöjligt att läsa eftersom texten är grön och den hamnar på den gröna bakgrunden och man behöver scrolla lika mycket åt höger com neråt. Det här gör också att bilder hamnar helt fel i förhållande till texten och vissa försvinner även dem i den gröna bakgrunden. Jag kan ta ett screen shoot om det skulle behövas.

Tillsvidare får jag utforka den sidan i firefox, hoppas det går att åtgärda och att det här har hjälpt till litegrann i utvecklandet i all fall.
Fri, 09/11 2007 - 16:42 View user's profile Send private message MSN Messenger
Johanna T
Aktiv

Post Reply with quote
får samam felmedelande om "Burakumin". Jag kör firefox.

Fri, 09/11 2007 - 21:08 View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Erik
Arrangör

Post Reply with quote
Det är ett fel som är enkelt att förklara, sidorna om Burakumin är inte färdigskrivna ännu. Dessutom bör nog inte ni ha tillgång till dem Wink

Klädsidan kan jag inte svara på just nu, vi (dvs webyagushi Kristian...) får nog titta noggrannare på den.
Fri, 09/11 2007 - 23:34 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Isak
Aktiv

Post Reply with quote
jag har inte kunnat komma in på flera av utrustnings sidorna på över en månad nu.

Fri, 12/03 2010 - 9:44 View user's profile Send private message
Erik
Arrangör

Post Reply with quote
Ah, Isak, det är för att startsidan under "utrustning" är anpassad för de nya utrustningssidor vi arbetar på.

Det går dock att komma åt de gamla sidorna om du går direkt till de specifika sidorna via menyn. Hoppas detta funkar på din webläsare.
Fri, 12/03 2010 - 11:44 View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Malkaven
Nykomling

Post Reply with quote
Jag kan inte logga in på hemsidan. Igen ^^

Skulle uppskatta om ni kunde ta bort mig så att jag kan återfödas i en fungerande form. Som kan logga in.
Sat, 20/03 2010 - 17:30 View user's profile Send private message
Kristian
Site Admin

Post Reply with quote
Ordnat. Välkommet tillbaka! Smile

Sat, 20/03 2010 - 21:27 View user's profile Send private message Visit poster's website
Reply to topic    Ashikas forum Forum Index » Problem All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to: 
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum