|
Ashikas forum
Välkommen till Ashikas diskussionsforum!
|
|
| Author |
Message |
Erik
Arrangör

|
Reportage om oss på Lajvsverige.se! |
|
Här ett reportage om oss på lajvsverige! (tack Amanda som ställde upp för intervju och Isak som skickade den snygga bilden när han skjuter från häst)
http://www.lajvsverige.se/index.php?categoryid=61&p2_articleid=39
Tycker tyvärr den problematiserar lite mycket och mest lyfter fram problemen, typ: "du måste sy en massa pretto kläder och kunna prata flytande japanska". Någon som kan/vill kommentera på lajvsverige?
//Erik, som just köpt tre äkta japanska kimono på Ebay för 400 spänn - vadå krångel med dräkter?
|
|
| Wed, 27/01 2010 - 21:17 |
|
 |
BraveBraveSirEmma
Site Admin

|
|
|
|
Wow, jag trodde att hästbilden var från en film eller nåt! Grymt imponerad. Dock mindre så av artikeln. Men kanske kan den sprida ordet lite i alla fall.
Ja, mycket enklare än att köpa hela sin garderob på ebay för några hundralappar blir det inte...
|
|
| Thu, 28/01 2010 - 1:33 |
|
 |
Erik
Arrangör

|
|
|
Jo, nu måste vi jobba ännu hårdare på att förklara att "nej du behöver inte handsy kimonos, ha svart bälte eller prata flytande japanska". Sen är det förstås coolt som 17 att vi har folk i föreningen som kan just detta!
Hästbilden är vår Niigata-krigare Isak, men man kan absolut tro att det är från en film. Ashika - really whips the lamas ass!
Jag har också bjudit på en apcool 2-meters yumi-båge med knivar i ändrana men den gick för 1500, lite över vad jag ville lägga just nu 
|
|
| Thu, 28/01 2010 - 11:03 |
|
 |
Elenaria
Praktiskt taget bofast

|
|
|
Mmm, jag älskar hur han FULLSTÄNDIGT undergräver allt vad jag säger. Och kommer på ett nytt koncept, "alternativa lajvare".
_________________ /Elenaria ni Aesin (aka Amanda) aka Oowara Hayana
"Those who cling to life die
those who defy death live." /Uesugi Kenshin |
|
| Thu, 28/01 2010 - 11:27 |
 |
 |
Erik
Arrangör

|
|
|
Här är den kommentar på artikeln som jag just postade på lajvsverige:
 |
 |
Kan vara värt att förtydliga:
Det finns inga krav på att kunna prata japanska, mer än några enstaka ord, på Ashikalajv.
Sen är det inte heller så att vi vänder oss speciellt till "alternativa lajvare" utan främst helt enkelt till dem som vill ha något lite vid sidan om klassisk fantasy och gillar när bakgrundskulturen och intriger har djup.
Vad gäller utrustning; det går förstås att vara enormt pretto, men det går också ledigt att få hel ny dräktuppsättning (t ex tre beg. japanska kimono i äkta ull/silke) för 400 kr på eBay.
MvH Erik, arrangör |
|
|
| Thu, 28/01 2010 - 13:40 |
|
 |
BraveBraveSirEmma
Site Admin

|
|
|
|
Ja, vad är en alternativlajvare?
Mycket bra kommentar tycker jag.
|
|
| Thu, 28/01 2010 - 13:58 |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|
|