|
Ashikas forum
Välkommen till Ashikas diskussionsforum!
|
|
| Author |
Message |
Elenaria
Praktiskt taget bofast

|
Musik |
|
För den som inte tycker att den sedvanliga neofolk- eller medeltidsmusiken riktigt passar under förberedelser för Ashika, kan jag mycket, mycket varmt rekommendera Ron Korb. Jag fick tag på hans "Japanese mysteries" och den är riktigt bra. Skall man bara köpa en skiva denna månad är det absolut den. Den fungerar utomordentligt till allt möjligt annat också.
En blandskiva kallad "Secrets of Zen" är något mindre traditionell men fortfarande riktigt bra i de flesta låtarna.
Senaste jag hittade var Sojiro och hans "Suishin", han har släppt många men jag måste ännu lyssna mig igenom den här ett par gånger. Vissa är strålande men det var någon jag tyckte kändes för västerländsk.
Sedan finns alltid filmmusik till olika filmer, och taiko-trummor är en härlig upplevelse. Shamisen-musik är knepig att vänja sig vid, men en del musik från speciellt Okinawa är underbart vacker.
Fler tips, någon?
_________________ /Elenaria ni Aesin (aka Amanda) aka Oowara Hayana
"Those who cling to life die
those who defy death live." /Uesugi Kenshin |
|
| Mon, 02/04 2007 - 17:58 |
 |
 |
Elenaria
Praktiskt taget bofast

|
|
|
http://listen.grooveshark.com/#/playlist/Asiatiskt/24914500
Fantastisk hemsida (högst laglig, ja, om någon undrar), så jag gjorde en stor lista med en massa asiatisk musik, främst japansk och kinesisk. Den kommer att revideras och modifieras, kanske någon kan hitta inspiration i den hursom! Bara att trycka "play all".
_________________ /Elenaria ni Aesin (aka Amanda) aka Oowara Hayana
"Those who cling to life die
those who defy death live." /Uesugi Kenshin |
|
| Wed, 10/02 2010 - 16:07 |
 |
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|
|